יום רביעי, 19 דצמבר 2018

טיפים לבריאות נכונה לילדים ולמשפחה

 

                                                                      10 טיפים לבריאות נכונה לילדים ולמשפחה

באדיבות – הרבלייף דרך חיים

 

"אם בעבר ילדים בילו את מירב זמנם הפנוי בחוץ בפעילות פיזית, הילדים של היום בעידן המחשבים, והטלפונים הניידים, הרבה פחות פעילים. נוסיף לזה את השפע של המאכלים המעובדים והמסוכרים, ובלי לשים לב אנחנו עלולים לגדל ילדים עם בעיות בריאותיות והשמנת יתר" כך אומרת סוזן באוורמן – ראש מחלקת הדרכת תזונה וכושר בחברת הרבלייף העולמית.

 מומחי התזונה של הרבלייף,  הדוגלת באורח חיים בריא ובזונה נכונה, ליקטו 10 טיפים שיעזרו לשמור על בריאות הילדים והמשפחה

 ג'אנק רק בחוץ – לפני שמטילים וטו על ג׳אנק פוד, ממתקים וגלידות,  מומלץ  קודם להוציא  אותם מהבית. החליטו על זמנים קבועים בהם אתם מרשים לאכול משהו מתוק ופחות בריא,  כמו רק בסופי שבוע. אם בחרתם בארטיק או גלידה, תקנו רק אחד לכל ילד. לא קונים לשבוע.

 נסו לא להרגיל את הילדים למתוק – כנותנים לילדים סירופ פטל מתוק, מורחים שוקולד על הלחם ומוסיפים סוכר לתותים – כך  מרגילים את הילדים לצריכת מתוק והגוף כל הזמן דורש  עוד מתוק. הרגילו מגיל קטן את הילדים  לשתות מים, לאכול פירות בשלמותם ובלי ממתקים.

כריכים בריאים – החליפו את הלחם הלבן בלחם מקמח שיפון/כוסמין או הכינו בעצמכם לחם טחינה ללא קמח. מצאו ממרחים בריאים שהילדים אוהבים כמו אבוקדו עם עגבנייה, חביתה, ביצה קשה עם ירקות, טונה, או טחינה גולמית עם מעט סילאן כשמתחשק  משהו מתוק.

מנשנשים בריא – כשהילדים חוזרים מהמסגרות השונות ומגיעה שעת הנשנוש, הכינו מראש קערת נשנושים בריאה כמו תפוח עם אגוזי מלך וצימוקים, תמרים, בננות עם שקדים או שייק בריא עם פירות וירקות. אל תחכו שהרעב יתקוף אותם.

 היערכות מראש – לילדים שמתגוררים בקרבת קיוסק או מכולת בה ממתקים מפתים, והם מבקשים ממתק אחרי בית הספר או הגן כי ״לכל הילדים קונים״, הביאו מראש משהו כיפי בשקית לדרך כמו למשל תותים, רימון, עוגיות בריאות שהכנתם ללא סוכר או כריך בריאותי עם ממרח חרובים.

 טבלה מסודרת – אל תשאלו את הילדים מה הם רוצים לאכול בבוקר. במקום זה תתלו טבלה מסודרת על המקרר ובה בכל יום כתוב את התפריט היומי, כך הילדים יהיו מוכנים ולא יתפתו לבקש דברים אחרים. אופציות לארוחות בוקר: יוגורט עם קוואקר ותפוח, דייסת קוואקר עם קינמון ומעט סילאן, לחם שיפון עם טחינה וסילאן או פנקייק בריאים.

חוגים – אין ספק שכל החוגים חשובים וחיוניים להתפתחות הילדים, אבל נסו לבחור לפחות חוג אחד או יותר שיעזרו לילדים להיות יותר פעילים פיזיים. הילד לא אוהב ספורט? אולי לא ניסיתם ג׳ודו, קפוארה, התעמלות קרקע, גלישה, רכיבה או רולר בליידס. נסו כל חוג אפשרי עד שתמצאו את מה שעושה טוב לילד שלכם.

 דוגמא אישית – אתם לא יכולים לבקש מהילדים לזוז אם אתם לא עושים את זה בעצמכם. בדיוק כמו שאתם מהווים דוגמא אישית לילדים בכל תחום בחיים, כך נסו להוות להם דוגמא גם בספורט. התאמנו לידם ואיתם, הראו להם שאתם עושים ספורט ושזה חשוב לכם, והסבירו איך הספורט משפיע על הבריאות. היו להם לדוגמא גם באוכל. כדאי שלא יראו אתכם מחסלים חצי עוגה אם אתם לא רוצים שילמדו.

 סופי שבוע פעילים – במקום להישאר בבית או להיפגש עם חברים או משפחה בביתם, הציעו בילויים שכוללים פעילות פיזית כמו טיולים רגליים, טיולי אופניים או אפילו טיול ברולר בליידס. עשו את זה כמה שיותר והילדים יתחזקו ויתרגלו לזוז.

 הגבילו שעות מסך –  מעבר לכך שהמסכים פוגעים בראייתם ובריאותם, הם גורמים לכך שילדים יהיו הרבה פחות פעילים. הגבילו אותם לזמנים שמתאימים לכם ודאגו שיפגשו עם חברים במקום להסתמס איתם.

 

בהצלחה 

הדפס
תגובות פייסבוק

תגובות