למה ללמד מוסיקה בגיל כל כך צעיר ?
מאת: רונית מאור בוגרת האקדמיה למוסיקה (M.A) ומוסמכת להוראת ריתמוסיקה.
אל המוסיקה יש להתייחס כאל שפה נוספת שהילד רוכש.
ככל שגיל הילד צעיר יותר, כך יטיב להבין ולקלוט אותה .
במהרה תהפוך שפת המוסיקה לחלק ממנו ומדרכי הבעתו בחברה.
שיטות הלימוד הן רב-תחומית ומכילות כלים לפיתוח יכולותיו של הילד בהתאם לקצב ההתפתחות הכרונולוגי השכלי והרגשי.
נקודות המוצא של התוכנית :
אנו נולדים עם יכולת מוסיקלית טבעית
הורים ומטפלים הם המתווכים הראשונים המאפשרים לילדים לטפח את המוסיקליות שלהם
פעוטות לומדים על עולמם המוסיקלי דרך תנועות הגוף שלהם.
מחקרים הראו שהמוסיקה עוזרת להתפתחותם התקינה של ילדים וכי החשיבה המוסיקלית היא השלב הגבוה ביותר ביכולת המוחית האנושית .
החשיפה לעולם המוסיקלי בגיל צעיר תורמת לפיתוח החשיבה המוסיקלית והיצירתיות בכלל.
עוזרת בפיתוח כישורים מולדים כמו שמיעה , התמצאות במרחב , תחושת כיוון.
עוזרת בפיתוח של מוטוריקה עדינה וגסה, תחושת מקצב , יכולת אבחנה בניגודים של חיקוי ופיתוח יכולת אילתור.
מחזקת את הביטחון והשליטה העצמיים , מפתחת את הזיכרון יכולת הריכוז וההקשבה.
מפתחת את האינטילינציה הרגשית , דמיון וחשיבה יצירתית.
המוסיקה מרגיעה ומרפה.
מגדירה את גבולות הגוף ( בעזרת דיקלומים או שירים על אברי הגוף ).
עוזרת ברכישת התנהגות חברתית : דחיית סיפוקים והמתנה ל"תורי".
על מנת ליישם ולהטמיע את הפוטנציאל הגבוה הטמון בחיבור שבין הילד למוסיקה , יש להשתמש ברפרטואר מוסיקלי נרחב , הכולל שירים , דיקלומים ומנגינות , רצוי תוך שילוב מעניין של אביזרים שונים (כלי נגינה מקוריים ) וחומרים מספרות הילדים העברית ומספרות המוסיקה הקלאסית המאפשרת העמקה וחקירה של עולם המוסיקה הקסום.